Hvordan firmaer bruker trykk

Trykk kan brukes på langt mer enn bare firmagaver og personlige t-skjorter. Mange firmaer bruker trykk for å lage reklamer eller dekaler og klistremerker. Disse henges opp som reklame for å få ekstra oppmerksomhet rundt en kampanje eller rundt firmaet generelt.

På konferanser og messer

Svært mange firmaer deltar på ulike konferanser og messer. Da er det viktig å bli lagt merke til, for eksempel ved å bruke store bannere. Bannere med stor skrift er selvsagt synlig på lang avstand, og kan lokke interesserte kundegrupper til firmaets stand. Der kan firmaet dessuten dele ut små gaver med trykk, for eksempel klistremerker eller kulepenner.

Firmaer som selger varer og tjenester konkurrerer om oppmerksomheten, og da kan trykt reklame og gaver ha en stor betydning. Det samme gjelder for nettkasinoer som Storspiller, som selvsagt også konkurrerer om oppmerksomheten. I Norge kan ikke kasinoene delta på messer, men de er absolutt til stede i andre land, for eksempel på spillmesser og lignende. Da kan de bruke bannere med logo, bilder fra spill og lignende. Samtidig vil de også gi bort små gaver til alle som besøker standen deres.

Print på vindu og vegger

Firma og foretak bruker også print når de skal plassere logoen sin i vinduer eller over døra. Dekaler og vindusdekor er med på å gjøre selskapets lokaler gjenkjennelige fra lang avstand. Mange firma trykker også logoen sin på gaver som de gir til de ansatte. Når de ansatte bruker disse gavene i hverdagen, viser de samtidig fram logoen for andre, og dette kan være god reklame.

Gaver til barn

Noen firma deler også ut gaver til barn. Dette er delvis markedsføring, men for barna kan det også være morsomt å få slike gaver. Enkelte firma deler ut refleksvester til skolebarn, eller drakter til fotballag. Hvis et firma støtter en fotballskole, kan de også gi barna vester og klær med firmalogoen på.