Ekstra oppmerksomhet gjennom smågaver
De fleste firmaer og foretak bruker store summer på reklame. Det er selvsagt viktig å bli lagt merke til, og da kommer du ikke utenom reklame. Men det er også mulig å gjøre reklamen litt mer personlig og morsom gjennom å dele ut for eksempel smågaver.
Hvor og når kan gavene brukes?
Smågaver kan deles ut når firmaet er på messer eller når kundene er i butikken. Noen gaver egner seg også til å sende ut i posten, for eksempel til lojale kunder eller til de du håper skal bli nye kunder. Det trenger ikke å koste mer enn vanlige reklamekampanjer, og den lille gaven kan føre til at kundene velger nettopp ditt firma neste gang de trenger noe.
Gavene kan også legges i pakken når kundene har bestilt noe fra deg. Da vet de at du setter pris på dem, og dette kan være det som får de til å bli trofaste kunder hos deg.
Hvilke smågaver er best?
Smågaver skal være små og billige. Det handler ikke om prisen, for det viktigste er å bli sett. At kundene får noe med firmaets logo, slik at firmanavnet blir mer synlig for kundene i hverdagen. Alle setter pris på en liten oppmerksomhet nå og da. En enkel ting som et klistremerke kan være nok, for dette merket kan havne på kjøleskapet eller skrivebordet hjemme hos kunden, og dermed er firmanavnet synlig for kundene hver dag.
Mange smågaver å velge blant
Det finnes et utall smågaver å velge blant, og det beste er kanskje å velge noe som blir brukt. Klistremerker er små og lette, og egner seg fint å sende ut i posten eller legges fram på disken i butikken. Reflekser blir satt pris på, og bidrar dessuten til økt trafikksikkerhet i mørket. Alle trenger dessuten en kulepenn, så det er en annen fin gave. Alt avhenger av hvor mange penger du vil legge inn i gaven.